Poznati modni dizajner Philipp Plein iskritikovao je modnu industriju i objasnio zašto ljudi kupuju brendiranu odeću kad su svi brendovi manje-više isti. Ovaj dizajner napravio je karijeru na kojoj bi mu mnogi pozavideli. Njegove često kontroverzne modele vole Naomi Campbell, Rita Ora i Floyd Mayweather,između ostalih. Međutim, ovog puta nas dizajner nije toliko iznenadio svojom kolekcijom, koliko oštrim kritikama na račun modne industrije. “U modnoj industriji, svi se borimo istim oružjem. Ako uporedite dva velika brenda, ‘Gucci‘ i ‘Pradu‘ recimo, nećete naći nijedan artikal koji je dostupan kod jednih, a da kod drugih nije. Svi imaju iste tipove proizvoda, po istoj ceni.Prodavnice su u istim ulicama, a ponekad ih dizajniraju iste arhitekte. Reklamiraju se u istim magazinima, koristeći iste modele. Neki imaju čak i iste dobavljače. Moj dobavljač cipela radi i za Toma Forda, Chanel, YSL i Valentino“, rekao je Philippu intervjuu za BBC.

Ovaj njegov komentar logično nas navodi da se zapitamo koja je onda razlika između tih modnih kuća i njihovih proizvoda, i gde se Plajn tu uklapa.Razlika je samo u pozicioniranju brenda i građenju imidža , kaže on. Ljudi u luksuznoj modnoj industriji kupuju brend, a kada kupite brend, kupujete san, emocije, ime“.

Ovaj dizajner nemačkog porekla proveo je 14 godina gradeći svoj brend i imidž, a počeo je tako što je najpre proizvodio nameštaj, a tek kasnije se “bacio” na odeću. Plajn je ubrzo postao prepoznatljiv po svom inovativnom dizajnu – razigranom, izazovnom, šarenom, i često ukrašenom nakitom i raznim kamenčićima. U ovoj intervjuu koji je dao baš pred svoju reviju na Nedelji mode u New Yorku, Plein je napravio zanimljivo poređenje.

Modna revija je pomalo kao srećna sahrana. Mesecima radiš da sve spremiš i u trenutku kada svoju kolekciju prikažeš publici, kao da si je sahranio jer moraš da počneš da radiš na sledećoj kolekciji“.

Kreator kaže i da nikada nije išao ni na jednu modnu reviju, ali i da nikada nije ni bio pozvan. “Zato zaista ne znam kako je otići na neku reviju. Počeo sam kao autsajder u modnoj industriji i od početka nisam imao pojma kako da se postavim. Tako da sam sve uradio na svoj način“. Uprkos tome što modni kritičari daju sjajne ocene njegovom radu, Plajn kaže da ima utisak da ga modna industrija nikada nije zaista prihvatila, a možda je to i zbog toga što se nikada nije trudio da se prilagodi.

Ne znam nijednu drugu industriju koja se menja tako brzo. Pre 20 godina, pre nego što je Internet uzeo maha, modne revije su bile neophodne. To je bio jedini način komunikacije u industriji, jedini način da kreatori predstave svoje kolekcije. Danas, moraš da se zapitaš šta je važnije, da imaš Kim Kardashian u prvom redu ili urednicu Vogue Anna Wintour? Teška je to odluka“.

Plajn dalje kaže da se sve toliko promenilo da nije siguran da li su važniji tradicionalni mediji ili društvene mreže.

Koliko ljudi još uvek čita Vog? U poređenju sa tim, koliko ljudi posećuje Instagram Kim Kardadhian i lajkuje njene fotografije. Verovatno milion ili više. Dakle, zanimljivo je pitanje šta je danas važnije za brend“.

Plajn kaže i da u modnoj industriiji nema više toliko mladih uticajnih ljudi.”Oni koji stvarno imaju moć su kao dinosaurusi. Uzmimo kao primer Anu Vintur, to je vrsta u izumiranju. Sumnjam da će se posle njih pojaviti neko ko će biti tako moćan“. Na kraju, Filip Plajn kaže da je zaista ponosan što je uspeo bez ikakve pomoći “spolja”.Nisam uspeo zato što sam bogat, nisam bogat, nemam bogate roditelje niti investitore. Razvili smo kompaniju bukvalno ni iz čega i još uvek učimo mnogo toga“. Pogledajte kolekciju kojom je objasnio na reviji u New Yorku.

Share: